Спининг и Aerospinning
zala_spining_new_06

Спининг е тренировъчна програма, която се води от квалифициран инструктор под звуците на хитова музика и специално осветление. Трае около 45 минути и представлява комбинация от колоездене и различни серии упражнения за всичките мускулни групи на тялото. Изпълнява се на фона на следваща темпото на работа музика и симулира колоездачна обиколка на открито, като сменя типа на терена: хълмове и равнини. Това от своя страна държи в напрежение абсолютно всички мускули на тялото, което трябва да променя позицията си съобразно това. Тренировката обаче не води до натрупване на мускулна маса. Резултатът от нея е изчистване на подкожните мазнини, което става посредством поддържане на по-висок пулс (пулсът обикновено се следи от специални часовници Polar). Това от своя страна повишава телесната температура на организма, което води до усилено горене на мазнини. При една 45 минутна тренировка се изгарят над 500 калории.

За кого е подходящ спининга?

Въпреки, че е интензивен като натоварване, спинингът е подходящ за хора от най-различна възраст и физическа форма. Множество изследвания и тестове са доказали, че той не натоварва ставите, подобрява състоянието на сърдечносъдовата система, мускулния тонус и издръжливостта. Освен това не се влияе от атмосферните условия и е прекрасен начин за заклетите велосипедисти да останат във форма през цялата година.

Aerospining

Групово аеробно занимание, включващо организирано каране на специално пригодени за случая колела на закрито, разнообразие от аеробни и фитнес упражнения за цялостно натоварване на участниците. Във всеки един от дните определен за тренировки спортен клуб „Тотал Спорт” и сертифицираният инструктор по спининг – Мария Коруева Ви предлагат богата палитра от аеробни тренировъчни програми и фитнес кръгови тренировки, включващи упражнения за издръжливост, загуба на телесни мазнини и оформяне на стегнато и хармонично тяло. Натоварването може да бъде както ниско, така и високоинтензивно. Колелата и хореографията при аероспининга са създадени да имитират колоездене в пресечена местност съчетаващо различни видове аеробни и фитнес тренировки. Натоварването се регулира чрез винт за съпротивлeниe, с който е снабдено всяко спининг колело. Всеки час по аероспиннинг започва винаги със загряваща част за да бъде подготвено цялото тяло за предстоящото натоварване и разгряваща част в края на заниманието включваща стречинг упражнения за физически и емоционален релакс.
Продължителността на един час по аероспининг е между 45-90 минути, през които участниците следват командите на инструктора и преминават през различни етапи – изкачване, спускане, спринтове и др.
Проучвания сочат, че при 40 минути спининг се изгарят около 500 калории. Трябва да се има предвид, че тази стойност е само ориентировъчна, тъй като количеството изгорени калории се влияе от интензивността на тренировката и други фактори.

При редовно занимаване с аероспининг може да очаквате:

  • развиване на силно, издръжливо и здраво сърце;
  • по-голяма аеробна издръжливост при натоварвания за по-дълги периоди от време;
  • намаляване времето за възстановяване на организма след тренировка;
  • възможност да акумулирате повече енергия;
  • загуба на много телесни мазнини;
  • Стягане и хармонично оформяне на мускулатурата на тялото.

Ако това е първото ви посещение по аероспининг, нещата, които трябва да съобразите, са:

  • Височината на седалката, така че при най-отдалеченото положение на педалите спрямо седалката краката ви да са леко свити в коленете;
  • Височина на ръкохватките, така че ръцете ви да са леко свити в лактите;
  • По всяко едно време можете да коригирате интензивността и натоварването, съобразявайки се със собствените си възможности (особено в началото);
  • Хубаво е да имате бутилка с вода, тъй като по време на тренировка се губят много течности и това може да доведе до дехидратация.
  • Най-важно е да се разтоварите физически и емоционално и да се забавлявате максимално по време на тренировката.

Вижте кога се провеждат тренировките по Спининг

Програми Цени